Από τη θεωρία της απελευθερωτικής παιδαγωγικής στην πράξη – Μαθήματα από τη φυλακή

Πληροφορίες:

Μέθοδος διδασκαλίας:  2 δια ζώσης συναντήσεις, 1 διαδικτυακή συνάντηση

Ημερομηνίες Διεξαγωγής: 3 Απριλίου 2023, ώρες 17:00-20:30, 24 Απριλίου 2023 (διαδικτυακή), ώρες 17:00-20:30, 29 Απριλίου 2023, ώρες 10:00-13:30

Τόπος Διεξαγωγής:  Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Δ. Λαρισαίων, Αιόλου 4, Λάρισα 

Κόστος Συμμετοχής: ΔΩΡΕΑΝ

Μέγιστος Αριθμός Συμμετεχόντων με σειρά προτεραιότητας δήλωσης συμμετοχής: 20 άτομα 

Πληροφορίες: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Λαρισαίων, Τηλ: 2410680249, 2410680250

Δηλώσεις Συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/1g6vS5y4C2p0znRGFNnUehQPRae3otDlD3ImDyqMdCMU/edit

Υπεύθυνος Κύκλου Μάθησης: Ευστρατόγλου Αντιγόνη

Περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος (Δείτε το φυλλάδιο αναλυτικά εδώ)

Advertisement

Ευαισθητοποίηση σε θέματα Ισότητας και Συμπερίληψης

Πληροφορίες:

Μέθοδος διδασκαλίας:  1 δια ζώσης συνάντηση

Ημερομηνίες Διεξαγωγής: 30 Μαρτίου 2023, ώρες 17:00-20:00

Τόπος Διεξαγωγής:  Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Δ. Λαρισαίων, Αιόλου 4, Λάρισα 

Κόστος Συμμετοχής: ΔΩΡΕΑΝ

Μέγιστος Αριθμός Συμμετεχόντων με σειρά προτεραιότητας δήλωσης συμμετοχής: 20 άτομα 

Πληροφορίες: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Λαρισαίων, Τηλ: 2410680249, 2410680250

Δηλώσεις Συμμετοχής:

https://docs.google.com/forms/d/1LIhVGcuHmiGTxsg10dv8okjdFd6d-KhlmWcvyQlqDvg/edit

Υπεύθυνος Κύκλου Μάθησης: Τσιούρβα Όλγα

Περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος (Δείτε το φυλλάδιο αναλυτικά εδώ)

Η Ελλάδα είναι τελευταία στην Ευρώπη στη συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας. Την ίδια στιγμή, έρευνα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου τονίζει οτι αν μειωθούν οι οικονομικές ανισότητες μεταξύ ανδρών και γυναικών βελτιώνεται η οικονομία μιας χώρας και θωρακίζονται οι κοινωνίες από ακραία φαινόμενα ανέχειας και φτώχειας. Επιπλέον, η μείωση των ανισοτήτων και η προώθηση της συμπερίληψης κάνει τις κοινωνίες πιο “ανοικτές”, επιτρέποντας στους ανθρώπους, άνδρες, γυναίκες ή όπως προσδιορίζεται ο καθένας, να εκφραστούν ελεύθερα και να πραγματοποιήσουν αυτά που επιθυμούν για τη ζωή τους.

Το σεμινάριο ««Ευαισθητοποίηση σε θέματα Ισότητας και Συμπερίληψης» διερευνά τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Τι σημαίνει ισότητα και συμπερίληψη;
  • Πως μπορώ να αναγνωρίσω μια ανισότητα ή μη συμπερίληψη; Πως μπορώ να προστατεύσω τον εαυτό μου;
  • Ποιοι αντιδρούν σε θέματα ανισότητας και συμπερίληψης;
  • Ποια είναι τα οφέλη των κοινωνιών που ενδιαφέρονται για την ισότητα και τη συμπερίληψη;
  • Τι μπορώ να κάνω ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση;

Βιωματικό Εργαστήριο Διαχείρισης Άγχους:  Πως μπορείτε να κάνετε το άγχος φίλο και σύμμαχό σας

Πληροφορίες:

Μέθοδος διδασκαλίας: 4 δια ζώσης εργαστήρια 

Ημερομηνίες Διεξαγωγής:

  1. Για εφήβους: 14/03, 21/03, 28/03, 04/04 ώρες 17:30-19:00 
  2. Για ενήλικες:  14/03, 21/03, 28/03, 04/04 ώρες 19:30-21:00 

Τόπος Διεξαγωγής:  Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Δ. Λαρισαίων, Αιόλου 4, Λάρισα 

Κόστος Συμμετοχής: ΔΩΡΕΑΝ

Μέγιστος Αριθμός Συμμετεχόντων με σειρά προτεραιότητας δήλωσης συμμετοχής: 15 άτομα 

Πληροφορίες: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Λαρισαίων, Τηλ: 2410680249, 2410680250

Δηλώσεις Συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/1hEGs9Wf4LcdYLQOZtFXC1QyVjzfhuZW1QYCs3diBnKk/edit

Υπεύθυνος Κύκλου Μάθησης: Δημητριάδης Δημήτρης

Περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος

Σκοπός του βιωματικού εργαστηρίου είναι η εκπαίδευση εφήβων και ενηλίκων στην αντιμετώπιση στρεσογόνων καταστάσεων και στην αποτελεσματική διαχείριση του άγχους, μέσω της εφαρμογής ψυχολογικών τεχνικών, ασκήσεων αναπνοής και ενσυνειδητότητας. Αυτή η γνώση μπορεί να συντελέσει σημαντικά ώστε να κάνουμε το άγχος φίλο και σύμμαχο μας.  Απευθύνεται σε  ενήλικες και εφήβους, οι οποίοι ενδιαφέρονται να μάθουν νέους τρόπους δημιουργικής διαχείρισης των προκλήσεων της καθημερινότητας αλλά και ιδιαίτερα στρεσογόνων καταστάσεων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την ακόλουθη θεματολογία:

  1. Είδη άγχους και αναγνώριση των συμπτωμάτων.
  2. Εκπαίδευση σε ασκήσεις αναπνοών.
  3. Εκπαίδευση σε ασκήσεις ενσυνειδητότητας.
  4. Δημιουργία πλάνου εφαρμογής των ψυχολογικών τεχνικών βάσει των προσωπικών αναγκών και απολογισμός της συνολικής εμπειρίας.

Αναζητώντας Εργασιακές Διαδρομές Με όχημα τις Δεξιότητες

Πληροφορίες:

Μικτή μέθοδος διδασκαλίας: 2 δια ζώσης εργαστήρια (10 και 17 Μαρτίου) και εξ αποστάσεως αλληλεπίδραση 

Τόπος Διεξαγωγής: Δια ζώσης στο Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Δ. Λαρισαίων, Αιόλου 4, Λάρισα και εξ αποστάσεως αλληλεπίδραση.

Κόστος Συμμετοχής: ΔΩΡΕΑΝ

Μέγιστος Αριθμός Συμμετεχόντων με σειρά προτεραιότητας δήλωσης συμμετοχής: 20 άτομα (νέες και νέοι χωρίς εργασία έως 30 ετών)

Πληροφορίες: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Λαρισαίων, Τηλ: 2410680249, 2410680250

Δηλώσεις Συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/1dtsz3jVWHOGXk9H9HoenGFG1Px1R7je1jRuuWw-2PDw/edit 

Υπεύθυνη Κύκλου Μάθησης: Κέλλυ Γεροστέργιου

Περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος

Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος γύρω μας αλλάζει, η αλλαγή δε μας περιμένει και όλοι/ες οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε στις νέες ανάγκες.

Για τον Κύκλο Μάθησης «Αναζητώντας εργασιακές διαδρομές… με όχημα τις δεξιότητες» οι τελικοί αποδέκτες είναι οι σπουδαστές/στριες ή/και απόφοιτοι/ες ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ), Ι.Ε.Κ. Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ) και Ι.Ε.Κ. Υπουργείου Παιδείας, ΕΠΑΛ όλων των ειδικοτήτων, νέοι αναζητούντες εργασία έως 30 ετών, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικού επιπέδου.

Πρόκειται για συνέργεια του Δήμου Λαρισαίων – στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Λάρισα η Πόλη που Μαθαίνει» και του ΠτΠ – με το Τμήμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & ΒΝΣ της Περ/κης Δ/νσης ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) Θεσσαλίας. Παράλληλα, στη σύμπραξη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής, ως συνεργάτες, εξειδικευμένα στελέχη και άλλων φορέων της Λάρισας, όπως το ΙΝΕ της ΓΣΕΕ, το Γραφείο Επαγγελματικού Προσανατολισμού της ΔΔΕ Λάρισας, το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας του Δήμου Λαρισαίων κλπ.

Ο Κύκλος Μάθησης βασίζεται σε ερεθίσματα μυαλού, επιδιώκει να απελευθερώσει την κριτική σας σκέψη, να εμπνεύσει για την αναζήτηση του εαυτού σας – καθώς αυτό είναι το πρώτο στάδιο για την αναζήτηση των επιλογών και της εργασίας – να προβληματίσει για την υπάρχουσα κατάσταση και τα στερεότυπα γύρω από το θέμα της αναζήτησης εργασίας και να ωθήσει στο μετασχηματισμό πιθανών δυσλειτουργικών αντιλήψεων σχετικά με τα θέματα αυτά, δίνοντας έμπνευση για λύσεις.

Για την ακρίβεια αυτές τις λύσεις θα τις εντοπίσουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες και θα προκύψουν:

α) μέσα από την εφαρμογή εκπαιδευτικών τεχνικών, όπως ιδεοθύελλα – ιδεοκαταιγισμός, χωρισμός σε ομάδες, βιωματική προσέγγιση με παιχνιδοποίηση, με αξιοποίηση της τέχνης, με σκοπό την ενεργό συμμετοχή και τη δημιουργική αλληλεπίδραση,

β) μέσα από την παρότρυνσή για συμμετοχή σε κοινωνικές ομάδες, σε συλλογικά όργανα για νέους (πχ Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας, συλλογικότητες και εικονικές κοινότητες νέων με ενδιαφέροντα σχετικά με εργασιακά θέματα, ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ),

γ) μέσα από τις απαντήσεις σε κριτικά ερωτήματα, όπως «1.Στο «σταυροδρόμι» της καριέρας, με ποιον τρόπο θα επιλέξω την κατάλληλη διαδρομή; 2.Τι ρόλο παίζουν οι ειδικοί ή η δικτύωση στην αλλαγή της στάσης σε θέματα ζωής και  καριέρας;». Για την επεξεργασία των παραπάνω κριτικών ερωτημάτων θα αναλυθεί το περιεχόμενο των έργων: «Ο μύθος του Λαβύρινθου» από την Ελληνική Μυθολογία και η «Ιθάκη» του Καβάφη. Με αυτόν τον τρόπο θα προκύψει η σύγχρονη ρητορική «της αναζήτησης των εργασιακών διαδρομών… με όχημα τις δεξιότητες».